σχολή αυτοάμυνας

Greek version of the web-siteEnglish version of the web-site

Maphilindo Silat του Guro Dan Inosanto:

 Maphilindo Silat

Το μεγαλύτερο αρχιπέλαγος της γης επεκτείνεται από την Μαλαισία μέχρι την Νέα Γουινέα, αποτελείται από πάνω από 13000 νησιά και εκεί αναπτύχθηκε η θανατηφόρα μαχητική τέχνη Pentjak Silat. Σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο μέσα από πολέμους, εμπόριο, μεταναστεύσεις πληθυσμών και πρόσμιξη πολιτισμικών στοιχείων αναπτύχθηκε και μεταλλάχθηκε η τέχνη Pentjak Silat από τον 4ο μέχρι τον 20ο αιώνα μΧ, οι επιρροές είναι έντονες από διάφορα μαχητικά συστήματα και προέρχονται από Κίνα, Ινδία, Νεπάλ, Αραβία και Φιλιππίνες.  Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες στυλ της τέχνης στην Ινδονησία, Μαλαισία, Σουμάτρα, Μπαλί και Ιάβα, αυτή την στιγμή θεωρούνται ως πιο αξιόλογα και διαδεδομένα τα εξής: Maphilindo Silat, Kuntao Silat, Bukti Negara, Silat Lincah, Mande Muda, Bersilat και Pukulan Serak.  (Pentjak σημαίνει σωματική κίνηση και Silat σημαίνει μάχη, η έκφραση έχει την έννοια της μάχης χρησιμοποιώντας τεχνικές αυτοάμυνας).

 

Το Pentjak Silat έχει 3 μαχητικούς τομείς:

1.      Pentjak Silat (αυτοάμυνα)

2.      Penjang Gulat (πάλη)

3.      Ujungan (όπλα)

 

Στον πρώτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει Djurus (κινήσεις του άνω κορμού και τεχνικές χεριών), Langkas (βηματισμοί), Sambuts (γυμνάσματα δύο ατόμων), Kembangan (ελεύθερη, μη προκαθορισμένη σκιαμαχία shadow-boxing), Sikaps (στάσεις σώματος), Geraks (κινήσεις) και Serangan (επίθεση). Οι στάσεις σώματος και οι κινήσεις διαθέτουν ροή, αρμονία, εκρηκτικότητα και οι κινήσεις μιμούνται διάφορα ζώα όπως: Monyet Μαιμού, Kera Πίθηκος, Harimau Τίγρη, Pamacan Πάνθηρας, Ular Senduk Κόμπρα, Ular Sawa Πύθωνας και Blekok Ερωδιός.

Στον δεύτερο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει πάλη, ρίψεις, έλεγχο του σώματος του αντιπάλου με συνδυασμό γρήγορων καταστρεπτικών χτυπημάτων, λαμβάνεται πάντοτε υπόψη ότι μία επίθεση μπορεί να είναι μαζική για αυτό ο ασκούμενος μαθαίνει να παλεύει και να μάχεται πολλούς επιτιθέμενους με γρήγορη αποδέσμευση.

Στον τρίτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει την χρησιμοποίηση διάφορων όπλων όπως: Pisau μαχαίρι, Pedang σπαθί, Cabang τρίαινα, ραβδί, Toya κοντάρι, Kerambit, Keris εγχειρίδιο, Sarong (ύφασμα), σχοινί κ.α.  Καθώς μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα αντικείμενα από το γύρω περιβάλλον ως όπλα σε καταστάσεις αυτοάμυνας.  Στο Pentjak Silat πρώτα ο ασκούμενος μαθαίνει άοπλη μάχη και μετά όπλα, σε αντίθεση με τα Φιλιππινέζικα μαχητικά συστήματα όπου συνήθως πρώτα μαθαίνει όπλα και μετά άοπλη μάχη.

Αν και κάθε στυλ Pentjak Silat διαφέρει από άλλα παρόμοια στυλ σε ορολογία, τεχνοτροπία και φόρμες, όλα τα στυλ Pentjak Silat διαθέτουν τα εξής κοινά σημεία και αρχές:

1. Kerojok, είναι η προετοιμασία του μαχητή στην αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλαπλών μαχητών, μαζικών επιθέσεων και η χρησιμοποίηση θανατηφόρων τεχνικών για την εξουδετέρωσή τους.

2. Sepok Depok, είναι λακτίσματα όπου εκτελούνται όταν ο ασκούμενος βρίσκεται κάτω στο έδαφος. Κυρίως παρουσιάζονται τέτοιου είδους τεχνικές σε στυλ από την Σουμάτρα, σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο οι βροχοπτώσεις είναι πολύ έντονες και το έδαφος πάντοτε είναι ολισθηρό και λασπώδες με αποτέλεσμα όλες οι συμπλοκές να καταλήγουν στο έδαφος. Με αυτό το σκεπτικό οι μαχητές του Pentjak Silat προτιμούν να βρίσκονται στο έδαφος και να λακτίζουν καταστροφικά τον αντίπαλο παρά να βρεθούν σε κατάσταση πάλης.

3. Χρησιμοποίηση χτυπημάτων με αγκώνες, με το κεφάλι, με ανοικτή παλάμη, με την κόψη της παλάμης, με τις γροθιές, foot trapping, ρίψεις και τεχνικές κλειδωμάτων παρουσιάζονται σε στυλ από την Ιάβα.

4. Sarong, είναι ένα παραδοσιακό ύφασμα που προέρχεται από το Μπαλί και το φοράνε γύρω από την μέση όλοι οι ασκούμενοι στο Pentjak Silat, χρησιμοποιείται σε τεχνικές αφοπλισμού, πνιγμού, καθήλωσης και ελέγχου.

5. Hit-Trapping, στιγμιαίος έλεγχος των μελών του αντιπάλου (hand & foot trapping) για την προετοιμασία εκτέλεσης ισχυρών χτυπημάτων, οι ασκούμενοι χρησιμοποιούν δύο βασικά γυμνάσματα για την επίτευξη αυτού του ελέγχου: Kilet (sticky hands) και Kaki Nempel (sticky feet).

6. Γυροσκοπική Περιστροφή, είναι η μετακίνηση και η περιστροφή του σώματος του αντιπάλου για πρόκληση απώλειας ισορροπίας και ρίψης, χρησιμοποιούνται αρχές μηχανικής σώματος για την επίτευξη αυτού του στόχου.

7. Συνεχής Ροή, αδιάκοπη ροή χτυπημάτων και σωματικής κίνησης. Ο ασκούμενος μαθαίνει να μην επανατοποθετεί σε μία αρχική θέση τα όπλα του (χέρια, πόδια, μαχαίρι) μετά από την ολοκλήρωση μίας αρχικής επίθεσης, αλλά την συνέχιση διαφορετικών χτυπημάτων και αποκρούσεων σε άλλες γραμμές επίθεσης.

8. Καταστροφές (Destructions), ο ασκούμενος μαθαίνει να καταστρέφει με την χρησιμοποίηση του αγκώνα, πήχη, γροθιάς και κόψη της παλάμης οποιουδήποτε εισερχόμενου χτυπήματος από τον αντίπαλο. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση της μαχητικής ικανότητας του αντιπάλου και η δημιουργία ανοίγματος για αντεπίθεση.

9. Εξάλειψη του κινδύνου, ο ασκούμενος μαθαίνει για την ασφαλή του διαφυγή από μία συμπλοκή να εξασφαλίζει ότι ο αντίπαλος έχει εξουδετερωθεί αποτελεσματικά, ώστε να είναι ανίκανος για μία άμεση αντεπίθεση.  

Εκτός από την μαχητική πλευρά του Pentjak Silat που ονομάζεται Bela Diri (αυτοάμυνα), υπάρχει και η αγωνιστική πλευρά της τέχνης που ονομάζεται Olah Raga πρόκειται για την διοργάνωση πρωταθλημάτων επίδειξης δεξιοτήτων και μαχητικών αγώνων.

Οι προπονήσεις διεξάγονται συνήθως με παραδοσιακά ενδύματα και υπό τον ήχο παραδοσιακής μουσικής Gamelan Gendang για σεβασμό και συνέχιση της παράδοσης.  Η τέχνη Pentjak Silat παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθιση στην Ευρώπη κυρίως στην Ολλανδία όπου υπάρχουν δεκάδες σχολές και στυλ, καθώς και στο Βέλγιο, Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία.   

 

 

  Maphilindo Silat of Guro Dan Inosanto:

Guro Dan Inosanto technique with Sarong

The Majapahit Empire once included all of Southeast Asia (1292 to 1389) and spanned two thirds of the circumference of the globe.

The exotic martial arts of this region are vast and diverse. Guro Dan Inosanto, to honor his Silat instructors, founded Maphilindo Silat, basing it on the various systems of Silat he has studied under Silat masters from Malaysia, the Philippines and Indonesia, including Herman Suwanda and Edgar Sulite.

The "Ma" comes from the Malaysian influence found in Maphilindo Silat. The "Phil" is, from the Philippine influence and finally, the "Indo" derives from its Indonesian influences.

Maphilindo Silat is essentially a counter fighting style and incorporates empty-hand techniques along with the use of such weapons as the short stick and sarong. The general idea is to manipulate and destruct a part, parts, or the whole of an opponent's body in a minimal period of time. This goal is achieved by a flow of techniques and movement through the phases of entering, takedown and finishing. The emphasis here is on the concept of flow, which is the smooth transition through a series of movements or techniques.

The range of techniques used in Maphilindo Silat, and in the traditional / foundational styles, is not extensive and the major striking techniques include Finger Thrusts, Guntings, Elbows, Knees and Head butts, along with manipulative techniques such as Arm Pulls, Head Pulls, Head Turns, Leg Sweeps, Knee Compressions, Arm Breaks, Elbow Levers and Chokes.

The self-defense applications of Silat are numerous, particularly in empty-hand attack situations, and its value as a "street style" is high with the emphasis on a short engagement time and strong finishing techniques

To the martial arts student, the ideas of Silat are straightforward and the techniques not overly complicated however continual practice is required to achieve the level of energy sensitivity and fluidity required for dominance in a range of situations. Training in Silat will therefore enhance the control a student has over their own actions as well as attaining a high level of control over the energy of an attacker.